Om livet på landet på en gård på Söderslätt och om vår renovering och ovanvåningsbygge på en gård från 1800 talet.

söndag 5 februari 2012

Kallt om öronen.....











En otroligt kall helg, med en medeltemperatur på minus 10-12 på dagarna och en natt temperatur på minus 15-17..... Det är KALLT för att vara i sydligaste Skåne vill jag lova....


Inte ofta man har dubbla fleese tröjor inne och går med termobyxor bara för att man ska till affären....


Micke har jobbat denna helgen fast det egentligen var hans lediga helg... Vi skall åka skidor om några veckor och den helgen skulle han jobbat så han bytade med en kollega så att han kan få vara ledig sen istället.


Jag har tömt mitt källarförråd till min lägenhet som jag haft kvar i stan. Den lämnar vi nu och i källaren fanns en massa babykläder, leksaker, spel och pussel och tjejernas handbollspriser och en massa andra minnessaker... Blev en jobbig dag med många tårar, men nu är det sorterat och sparat i ordentliga lådor. Fina minnen som vi föralltid kommer bära med oss. <3<3<3


Mina tvillingtjejer har ju alltid spelat handboll i IFK som numera heter HBK. Deras lag spelar i div 2 nu och leder serien så de är förhoppningsvis snart klara för div 1. Laget spelade i går och jag var uppe och tittade och de vann med 22-19 mot Anderstorp. Malin var ju målvakt tidigare och hennes målvaktskollega Evelina är en jätteduktig tjej som fortfarande spelar i detta lag. Genom tjejerna i laget känns det som om Malins handbollsintresse fortsätter och hennes närvaro kändes otroligt stark i går på Södan...


Sofie spelar inte längre då det är svårt för henne att hinna med träningar och matcher eftersom att hon jobbar som frisör och jobbar många kvällar och helger... Julia har spelat handboll en kort tid, men för henne är det innebandy som gäller och det spelar hon i Palmstadens duktiga F14 lag.


Idag körde vi en massa skräp från källaren till tippen och innan det tog jag kameran med mig och åkte ner till stranden för att gå en runda. Det var kallt om öronen vill jag lova... I klädd tjock vinterjacka, fleese, termobyxor, tjocka vantar, mössa och huvan uppdragen så var det ändå bitande kallt. Minus 7 grader visade termometern men jag gissar att med vinden så var det nog minus 20.... En tur på stranden blev det dock och en runda ut på bryggan.... Bilderna ser ni ovan... Hade bara med det lilla objektivet, men tänkte ta med det stora och åka ner och fota en dag... Man kan få riktigt fina isbilder tror jag...


I kväll skall jag laga köttfärslimpa med brun sås och potatis.... Har längtat efter det och det är jättelänge sen vi hade det, så det skall bli så gott...


Ha en trevlig kväll i kylan....











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar