Om livet på landet på en gård på Söderslätt och om vår renovering och ovanvåningsbygge på en gård från 1800 talet.

söndag 26 februari 2012

Det är vår i luften.....


Vilken dag vi har haft idag.... Strålande sol från en klarblå himmel utan ett enda moln och knappt någon vind... Har länge velat köra ner till Falsterbo en morgon för att promenera på stranden och idag då mannen jobbade tänkte jag att då passar jag på... Drog i väg vid 9.40 och körde ner till Falsterbo Golfklubb... Gick över sanddynerna ner på stranden och bara njöt.... Sälarna simmade i vattnet och vattnet var nästan helt stilla... Så underbart vackert... Blev en hel massa foton och massor av frisk luft... Hade också en rolig upplevelse då jag möter en man med sin hund.... Hunden kommer glatt rusande mot mig, hälsar och slickar på mina fingrar och blir klappad.... Mannen hinner fram och är jätteförvånad... Tydligen gick denna hund aldrig fram till folk och var skygg och hälsade aldrig... Den hade aldrig gjort så någon gång tidigare.... Han undrade om jag hade hund och det har jag ju inte, men jag hade haft berättade jag.. Glad i hjärtat gick jag vidare.... Möttes hemma av två kattpojkar som njöt i solen och tillsammans tog vi en promenad i trädgården för att upptäcka lite vårtecken... Jodå de fanns där... Både snödropparna och vintergäcken var uppe...


Ha en fortsatt trevlig söndag....






1 kommentar:

  1. Hej!
    Tack för din hälsning!!
    Vi har bara kaminen som prydnad men visst hade det varit mysigt att elda i den:)

    Kram Malin

    SvaraRadera