Om livet på landet på en gård på Söderslätt och om vår renovering och ovanvåningsbygge på en gård från 1800 talet.

tisdag 13 mars 2012

Med 13 grader ute kan man väl kalla det VÅR !!!!!!!!



Hej på er.... Ett långt uppehåll har det blivit på bloggandet och mest beror det på att denna bloggerskan legat nerbäddad på soffan med årets influensa... Feber och snuva, ont i kroppen och hosta.... Men nu är jag tillbaka och förhoppningsvis kan vårsolen trolla bort alla äckliga bacciller så att man kan få njuta av solen och värmen som är i antågande.... Om ett tag drar vi dock tillbaka till kylan för att åka skidor i Sälen, men vi hoppas på underbart väder och strålande sol... Tänk bara så underbart att få sitta i backen och sola sig.... Längtar!!!


Tog en promenad i trädgården när jag kom hem från jobb för att kolla in alla vårtecken... Våra syrener hade knoppar som var alldeles sprickfärdiga, så nog är våren på gång alltid....
Pingstliljorna hade också kommit en bra bit på vägen....
Liksom mina rabarber.... Gjorde jättegod fläder/rabarbersaft förra sommaren och det skall det bli en del av i år också tänkte jag... I julas gjorde jag fläderglögg och i år tänkte jag prova och göra rabarberglögg.... Fläderglöggen blev supergod, så jag hoppas att årets glögg också kan smaka bra.... Funderar fortfarande på vilka kryddor jag skall ha i.... I Fläderglöggen hade jag Kanelstång, Kryddnejlikor, Stjärnanis, Färsk Ingefära och vaniljstång....

Drog undan lite löv och vad tittade upp i grönsakslandet om inte gräslöken...... :)

Katten Sven ville också följa med på en vårpromenad....

Liksom katten Tudde som spanade in årets första myra....

Våra prinsar njuter i solen...


Ta hand om er och njut av VÅREN!!!!!!














1 kommentar:

  1. Trevlig sida Christina visst får man lite längtan till landet. Bodde ju så när jag var barn med rådjur utanför fönstret.Vi hade katter också jag hade en som hette Guling en stor gul bondkatt som jag fick av min morfar. Ja det är härligt att minnas tillbaka ca 45 år. Kram

    SvaraRadera