Om livet på landet på en gård på Söderslätt och om vår renovering och ovanvåningsbygge på en gård från 1800 talet.

söndag 29 januari 2012

Sköna Söndag!!

Min favoritblomma är orkideér.... Vita orkideér.... Har sju stycken som just nu blommar eller bär knoppar.... Alla på en gång.... Har en rosa som också blommar, men de vita gillar jag mest...

Katten Sven sitter och spanar ut genom köksfönstret...

En gråmulen, kall och blåsig söndag men det blev sovmorgon till klockan nio så den började bra. Vaknade av att katten Sven kom och lade sig på min kudde och tog sitt huvud tätt mot mitt och höll om mig med sin tass... Underbara goa katt... Fick en slick på kinden som nog betydde att han tyckte att det var dax att gå upp.... Just nu verkar ingen av katterna särskilt sugna på att gå ut i kylan, de ligger på värmegolvet och njuter istället.... Det finns några ställen där rören börjar och det är extra varmt där, så de ställena är katternas favoritplatser... Det roliga är att de har hittat varsin egen plats.... Fast om en stund kommer denna matte att vara liiite.. taskig och ta ut dem.... Frisk luft mår de bara bra av... ;)


Själv skall jag måla två hyllor och lite annat smått och gott.... Hoppas på att vi kan sätta upp dem i kväll.


Kanske kommer ett inlägg till senare, så får ni se hur det blev...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar