Om livet på landet på en gård på Söderslätt och om vår renovering och ovanvåningsbygge på en gård från 1800 talet.

lördag 7 januari 2012

Hemmajobb hela dagen....

Dessa gamla sporrar hittade jag i en gammal skänk....


Idag har det jobbats flitigt här på Bäckadal... Dagen började med att jag körde äldsta dottern och hennes kompis till Sturup tidigt i morse för vidare resa till vår huvudstad... Därefter blev det en inköpstur med mannen på Optimera och inhandling av diverse skruv och byggmaterial. Svärfar och mannen har därefter skruvat i drygt 550 skruvar i spikbläck på ovanvåningen så det har laddats batterier till skruvdragare här på löpande band...


En annan har skrudat sig i målarkläder och fått fram färgburkar, roller och penslar och målat... Vad jag har målat berättar jag dock inte då det är en överraskning och den kan inte avslöjas förren i morgon kväll.... ;)


När vi kom hem idag så stod det flera bilar på grannens mark och jägarna som har jakträttigheterna där jagade rådjur... Det gör ont i själen när jag ser detta även om jag vet mycket väl att man måste hålla bestånden nere....


Vi har dock inte bry med rådjuren, så hos oss får de gärna vara och hur underbart är det inte att vakna på morgonen och se en massa rådjur som betar på gräset i trädgården.....


Smarta är dessa djur i allafall, för efter en smäll eller två från jägarnas bössor, så hade vi ca 10 rådjur i trädgården.... ;) De vet var de skall ta skydd i allafall.... Det finns folk som har jakträtt här också, men de jagar inte så ofta, så på vår mark fick de inte skjuta idag...


Så jag hoppas att jaktlyckan idag inte blev så stor.... ;)


Det hade varit kul att se vem som besöker bloggen, så lämna gärna ett avtryck...


Fortsatt trevlig helg!!


Kram <3

3 kommentarer:

  1. Kul att läsa din blogg Lisa. Vackra bilder också!! KramBibban

    SvaraRadera
  2. Här är en som smyger omkring. Kul att läsa om ert liv på landet.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Jag älskar folk som nappar på idéer, och det gör du. Gick hem på lätta steg efter att vi sjösatt vårt kommande projekt....Återkommer med information :-) "hallon Kerstin"

    SvaraRadera