Om livet på landet på en gård på Söderslätt och om vår renovering och ovanvåningsbygge på en gård från 1800 talet.

torsdag 26 januari 2012

Eldning och korvgrillning....

Trotsade min förkylning och grillade korv med mannen min i värmen vid brasan.... Har blivit en del att elda från vinden och idag var vindarna på rätt humör så idag var det dags... Så då får man passa på och grilla korv fast det är mitt i vintern... Jag var frusen redan innan av min förkylning men jag klarade två korvar innan jag gav upp och begav mig in igen.... Attans vad kallt det var...
Tog en runda i kostallet och tittade upp och då fick jag syn på denna gamla skylt.... Smutsig var den men Micke plockade ner den till mig och efter lite rengöring så blev den så här fin.....



Tänk att denna skylt är från första halvan av 1900 talet...

Här är en ring från häststallet där man band hästarna förr...

Kedjor från kostallet där kossorna stod uppställda förr..... Tänk att hela gången varit full av råmande kor en gång i tiden...


Nu skall jag krypa ner under filten i soffan igen och kurera min förkylning...














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar