Om livet på landet på en gård på Söderslätt och om vår renovering och ovanvåningsbygge på en gård från 1800 talet.

torsdag 22 december 2011

Fint fynd och fin födelsedagspresent...



Hittade för ett tag sen denna gamla byrå som stod ute i vårt kostall... Har länge tänkt att ta in den för att undersöka dess skick och nu har min snälla sambo burit in den. Tog en färgskrapa och drog av all lös färg och sen blev det en ordentlig rengöring... Visste inte riktigt om den skulle behövas målas, men jag gillar den faktiskt som den är.... Lite shabby skabbig sådär... Blev en perfekt byrå till dottern att ha saker i ...


Jag älskar ljus i fönster, men med två busfrön till kattungar så välts det lampor mest hela tiden och ibland är det väldigt bekvämt att bara trycka på en knapp, så tänds flera lampor åt gången... Har letat länge efter skomakarlampor och för ett tag sen hittade vi dessa som är precis lagom i storlek. Gillar ljuset de ger och dessutom tycker jag att de är väldigt fina och passar i ett gammalt fönster.


Fyller år mellan jul och nyår och idag fick jag denna fina lilla ljuslykta och ängel av mina gulliga kollegor på jobb... Nu lyser den så fint framför Malins foto här hemma.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar