Om livet på landet på en gård på Söderslätt och om vår renovering och ovanvåningsbygge på en gård från 1800 talet.

torsdag 20 december 2012

Julkänslan börjar infinna sig... Samtidigt är saknaden stor..

Det är kallt ute och mellan varven så kommer det en och annan pytteliten snöflinga singlande...

Julgranen lyser så vacker och alla tända ljus ger ljuvlig värme. Hyacinterna och Amaryllisen blommar för fullt och ger en härlig doft här hemma i huset på landet...

De flesta julklapparna är klara, julgodiset är gjort och julmaten inhandlad... Till helgen skall det stekas köttbullar och kokas/griljeras skinka. Så julkänslan börjar infinna sig.... Trots allt...

Julen är en jobbig tid... Vår älskade prinsessa fattas oss... Det är så galet att inte veta var hon är... att inte veta om hon får julmat och julklappar och får njuta av paketer och knäck och pepparkakor... Har man det i himlen?? Jag vet ju att hon är med oss alltid, men jag vill ju ha henne här... Så att mina tre musketörer till systrar är tillsammans... Det är fel att inte alla är här... Så orättvist... I morgon är det 1 1/2 år sedan Malin gick bort... Kan inte fatta var den tiden tagit vägen... Saknaden är så sjukt stor...

Trots allt blir det ju jul i allafall... En fin jul... det är jag övertygad om.. och jag vet ju att Malin får fira den genom oss, så därför måste den bli bra... Har satt en egen liten gran på kyrkogården som lyser så fint.... Hoppas på lite snö också, så att även vi här i Skåne kan få en vit jul för en gångs skull...

Julia har varit med bland Trelleborgs lucior och gått Lucia bl a i Tyskland... Lite snöoväder hade vi också förra veckan och en trevlig julfest med jobbet har vi också klarat av...

Ovanvåningsbygget går framåt och mitt hjärta och svärfar jobbar för fullt där uppe...

och på lördag är det en väldigt speciell dag....

Då har jag varit tillsammans med mitt hjärta i 5 hela år... Min fina älskling, min bästa vän och min stora kärlek... Underbara Micke.. Älskar dig <3<3<3

Ha en bra kväll alla...

Kram






















Älskade Prinsessan <3<3<3

2 kommentarer:

  1. Jag får tårar i ögonen Christina <3 så vackert skrivit. Än en gång God Jul & Gott Nytt År ,vi ses nästa år .Kram Mari

    SvaraRadera
  2. Ja nog undrar hur det kunde bli så här...det går inte att föreställa sig, det är ingen ide att ens försöka, varje sorg är unik och man kan aldrig känna vad någon annan känner...

    Det ser ut och låter som du har skapat en stämningsfull jul åt er ute på landet. Här blir det inte mycket till jul då vi reser norrut i morgon.

    God Jul och grattis på Er 5-års dag önskar vi er.

    Kram Kicki o Co

    SvaraRadera