Om livet på landet på en gård på Söderslätt och om vår renovering och ovanvåningsbygge på en gård från 1800 talet.

lördag 6 oktober 2012

Höstpromenad under regntunga skyar....

Vaknade upp till regntunga skyar och drog på kläder och gympaskorna och begav mig ut för att förhoppningsvis hinna gå en långrunda innan regnet kom...
Kameran fick följa med för jag kände för att ta lite höstbilder i detta ruggiga väder... Höstens färger är ju väldigt vackra och ännu vackrare om solen skiner, men idag fick det bli lite gråmurriga bilder då solen lyser med sin frånvaro...



 Vallmon blommar fortfarande här i vårt vackra Skåneland...
 Håslövs kyrka i en vattenpöl....
 Hjalmar Möllers i Håslöv med Håslövs kyrka i bakgrunden...



Vår vackra Svenne katt mötte mig på åkern när jag kom hem.... Här är han i vår trädgård och jag bara älskar denna bilden... Han är så galet vacker vår älskade prins... <3

Ha en riktigt skön höstdag....

1 kommentar:

  1. Hej kusin!
    Ja nog är hösten ganska trevlig trots allt, för mig är det en kravlös årstid när man bara kan få "vara"!
    Är det i den vita byggnaden på första bilden ni bor?!
    Sköt om er! Kram Kicki

    SvaraRadera